tiistai 21. kesäkuuta 2016

Ooppera-alokas

Veikkaan, että kiinnostus oopperaan ja klassiseen musiikkiin on perinnöllistä.
Isäni on osallistunut ainutlaatuisille Savonlinnan Oopperajuhlille jo huimat 28 kertaa,
liki yhtä kauan, mitä olen itse saanut tällä pallolla tallustaa. On siis korkea aika, että tyttärensäkin tutustuu tuohon maagiseen maailmaan.

En tarkalleen muista kuinka löysin tiedon Oopperajuhlien työpaikoista, mutta tunnen kehossani vielä sen innostuneisuuden ja ajatuksen, että tuonne on päästävä!
En keksi juurikaan parempaa tapaa viettää kesää, kuin työskentely luonnonkauniissa Savonlinnan kaupungissa, eritoten 1400-lukulaisessa linnassa (!), inspiroivien ammattilaisten ja huikean kulttuurituotannon parissa.
Oopperassa musiikillisesti ja näyttämötaiteellisesti viehättää sen dramaattisuus ja intohimo. Rohkenen väittää, että moinen sopii minulle kuin nenä päähän.

Kuva: Toni Kinnunen
Tähän väliin tekstiä olennainen esittely:
Olen Suvi-Pilvi Inkeroinen, elokuva- ja media-alan tuotantopuolen ammattilainen sekä näyttelijä. Toimin kesän 2016 Oopperajuhlilla Don Giovannin näyttämöavustajana sekä sosiaalisen median lähettiläänä. Kirjoitan tätä ryhmäblogia yhtenä valtavan oopperaorganisaation työntekijänä, plus vilahdan kuva- ja videotervehdysten kera somen puolella.

Juuri nyt Don Giovannin ensi-iltaan on reilut kolme viikkoa.
Tässä vaiheessa minua kutkuttaa vatsan pohjasta kuin piimäsuuta jouluaattona.
Voin vain veikkailla millaisia kokemuksia edessä on. Kyseessä todellakin on seikkailu, sillä oopperan maailma on minulle melko tuntematon. Tiedän joitain oopperateoksia, ilmiöitä ja taiteilijoita, mutta oopperaa olen kokenut vain kerran aiemmin (ehkä vähän häpeällistä). Tulen blogiteksteissäni osalta valottamaan sitä, kuinka elämykselliseltä Savonlinnan Oopperajuhlat näyttäytyvät ja tuntuvat kaltaiselleni ensikertalaiselle.

Juuri nyt olen valmistautunut oopperarupeamaani tekemällä alustavan vaatepakkauslistan. Asiat tärkeysjärjestyksessä siis. ;) En voi muuta todeta, kuin että Oopperajuhlat ovat minulle yksi iso puoleensavetävä mysteerimatka.
Odotan heinäkuultamme ennenkaikkea yhteisöllisyyttä ja suuria tunne-elämyksiä molemmin puolin katsomoa.

Seuraa toki tämän blogin lisäksi myös Savonlinnan Oopperajuhlien ja allekirjoittaneen sosiaalisen median kanavia;

Savonlinnan Oopperajuhlat:
Twitterissä

Allekirjoittanut:
Twitterissä
Lämmöllä,
Suvi-Pilvi